Wednesday 19 March 2014

Makanan Sunnah - Habatus sauda penawar segala penyakit

Bismillah..

Harumnya aroma habatus sauda saya rasakan bila sendawa kecil mengeluarkan angin. :)


Daripada Abu Hurairah, beliau pernah mendengar Rasulullah SAW bersabda: 

"Pada HABBATUS SAUDA" terdapat ubat bagi segala jenis penyakit kecuali Al-Sam yakni maut".


Rasulullah (S.A.W) turut bersabda :

 "Tetaplah kamu berubat dengan Habbatus Sauda'. ini kerana sesungguhnya ia mengandungi bahan penyembuh bagi segala penyakit kecuali mati." Riwayat Bukhari


 ‘tetaplah kamu dengan Habbatus Sauda

1. Mengikut pendapat ahli ilmu dan ahli bahasa Arab, ia bermakna hendaklah melazimkan pengambilan dan penggunaan Habbatussauda berterusan selama yang termampu. Dengan lain perkataan ia hendaklah menjadi sebahagian dari kehidupan harian selagi termampu.

2. Habbatussauda tidak diambil hanya apabila sakit. Mereka yang sihat juga boleh berterusan mengambil Habbatussauda untuk menjaga kesihatan serta langkah mencegah penyakit.

3. Ia boleh diambil secara mentah (mengunyah untuk mendapatkan minyaknya) atau dicampur (serbuk) dengan bahan-bahan lain seperti madu atau minyak zaitun, malah boleh diletak dalam masakan dan minuman.


Disebabkan itu, saya cuba istiqamah mengamalkannya. Sebelum ini, di Arab Saudi memang amat mudah untuk mendapat bekalan butiran habatus sauda ini. Tetapi tidak terkunyah saya untuk mendapatkan minyaknya kerana rasanya yang agak 'pekat'. Alhamdulillah kini dengan adanya kapsul habatus sauda Minsyam, hanya perlu telan sahaja untuk mendapatkan khasiatnya inshaa allah.

Gandingkan bersama Kapsul Minyak zaitun Minsyam, inshaa allah usaha kita untuk sihat.

Amalkan 1@ 2 biji habatussauda selepas sarapan dan 1 @ 2 biji minyak zaitun sebelum tidur.

Hanya rm12 sepeket (20 biji) habatus sauda dan rm10 sepeket (20 biji) minyak zaitun. boleh juga dapatkan terus pakej untuk sebulan.








awatif mohd ali
telefon/sms /whatssap: 
019-2399079
layari fanpage : AL-ATIFF-SHOP




No comments: