Thursday 13 March 2014

Makanan Sunnah - Qaseh GOLD


Bismillah..

 Kehidupan harian yang sibuk,dengan udara cuaca dan persekitaran kita yang semakin meruncing ditambah pula dengan gaya pemakanan kita yang entah sihat entah tidak, saya pasti ramai dikalangan kita suami isteri yang mengamalkan supplement. Ianya bagi membina antibodi, menambah tenaga dan langkah pencegahan penyakit.

Menyedari hakikat itu, selain sentiasa memanjatkan doa diberi kesihatan yang baik, usaha untuk mencegah penyakit harus dilihat sebagai tindakan positif kita sebagai hamba Allah dalam berusaha, berdoa dan kemudian bertawaqal.

Jika dahulu saya sibuk hendak mencari supplement/makanan tambahan untuk tujuan demikian. Namun,apabila merenung kembali apa yang disarankan oleh sunnah, yang dinyatakan dalam hadis dan al-quran, mengapa saya perlu berpaling lagi?

Teknologi memudahkan kita, alhamdulillah. Jika memberi alasan sukar menguyah butiran habatus sauda dan sukar menelan cairan minyak zaitun, kini sudah ada yang disediakan dalam bentuk kapsul. Hanya telan dan minum air sahaja. Tentunya kami amalkan dari rangkaian Minsyam.


Dan kini kami sekeluarga menambah lagi pemakanan sunnah dalam menu kami dari rangkaian Ana edar.. Qaseh Gold Adinda, Qaseh Gold Kekanda dan Qaseh Gold Junior.

Ianya minuman kesihatan berasaskan ramuan yang diiktiraf sebagai Makanan Sunnah seperti Kurma, Madu, Za’faran, Habbatus Sauda’, Buah Tiin, Zaitun & Air Zam-zam.

 Diperkaya dengan kehebatan herba tradisi seperti Gingko & Sireh.KINI DENGAN KHASIAT DELIMA & ARABIC GUM.

RUMUSAN TAMBAHAN KHUSUS UNTUK LELAKI: Qaes Gold Kekanda - Diperkaya dengan herba khusus seperti Guarana, Tribulus & Ashwaganda.

RUMUSAN TAMBAHAN KHUSUS UNTUK WANITA:Qaseh GOLD Adinda - diperkaya dengan herba khusus seperti Passiflora, Pegaga & Manjakani

RUMUSAN TAMBAHAN KHUSUS UNTUK ANAK-ANAK : Qaseh GOld Junior - diperkaya dengan bayam dan badam

PENYEDIAAN SECARA AMALAN PENGILANGAN ISLAMIK (IMP):Diperkasakan dengan bacaan Al-Quran dan doa-doa khusus oleh kakitangan yang sentiasa di dalam keadaan berwudhu yang Insya-ALLAH menghasilkan produk yang bertaraf HALALAN THOYYIBA (HALAL LAGI BAIK)."


Antara 9 KANDUNGAN UTAMA QASEH:

1-AIR ZAM-ZAM--air terbaik dunia, paling suci, bersih, berkualiti ,kaya mineral

2-KURMA--pelbagai khasiat & nutrisi untuk tubuh & emosi

3-MADU--''..dengan itu keluarlah dari badannya minuman (madu) yang berlainan warnanya, yang mengandungi penawar bagi manusia...(An-Nahlu:69)

4-HABBATUS SAUDA'--penawar segala penyakit (riwayat bukhari)

5-DELIMA--disebut dalam al-Quran surah ar-Rahman ayat 68, ia juga tinggi untuk mencegah kanser, juga baik untuk kecantikan tubuh wanita

6-BUAH ZAITUN---buahan yang disebut dalam Al-Quran (an-Nur ayat 35)

7-ZA'FARAN---Raja segala rempah kerana harganya sangat mahal setanding harga emas pasaran

8-ARABIC GUM--mengandungi prebiotik semulajadi yang baik untuk perut

9-BUAH TIIN--Allah bersumpah dengan buah tiin di dalam Al-Quran, bermaksud padanya ada tanda-tanda kebesaran Allah

Amalkan sunnah untuk kesihatan kita, inshaa allah..


Inshaa allah akan saya kongsikan khasiatnya nanti.


Harga :1 botol qaseh gold kekanda/adinda =RM71.90            
             1 botol qaseh junior                             =Rm60.00


awatif mohd ali
Telefon/sms /whatssap : 019-2399079
Layari fanpage : al-atiff shop
FB individu :https://www.facebook.com/awatif.m.ali



No comments: