Wednesday 12 March 2014

Makanan Sunnah Untuk Anak-anak - Qaseh Gold Junior

Bismillah..

Alhamdulillah.. Saya, suami, ibu dan juga ada di kalangan keluarga saya mengamalkan makanan sunnah dalam menu harian. Habatus sauda dan minyak zaitun kami amalkan dari rangkaian Minsyam sebagai ikhtiar mengamalkan pemakanan sihat dan langkah pencegahan penyakit.

Sudah lama saya fikirkan bagaimana saya ingin khasiat makanan sunnah ini turut sama dirasai oleh anak-anak saya yang berumur 2 setengah, 3 setengah dan 6 tahun setengah. Alhamdulillah, kurma memang mereka makan, tetapi bagaimana dengan habatus sauda dan minyak zaitun? Tidak mungkin saya berikan mereka kapsul Minsyam kan..

Pernah dengar produk Qaseh Gold Adinda dan Qaseh Gold Kekanda dari Ana Edar? Kedua-duanya untuk diamalkan bagi remaja dan dewasa. Tetapi, khas untuk anak-anak saya berikan Qaseh Gold Junior. Apa itu?


 Ianya adalah gabungan makanan sunnah seperti kurma,  madu, buah tiin, zaitun, habbatus sauda, delima, air zam zam, gam arab, zaffaran, gingko , pegaga, garam bukit,  dengan kehebatan BADAM, BAYAM & KISMIS. Ia bercirikan anti oksidan dan anti bakteria yang antara lain membantu tumbesaran, menguatkan sistem imun, meningkatkan tenaga & kecerdasan si manja anda.





Ramuan-ramuan yang tinggi nutrisi dan diperlukan untuk sistem imunisasi, minda dan kesihatan fizikal anak2.



Anak yang bagaimana perlu makan Qaseh Gold Junior?



1-yang memilih/tiada selera makan
2-yang kerap/sedang jatuh sakit

3-yang sukar makan ubat

4-yang suka makan makanan segera/makanan rapu
5-yang tidak suka makan sayur
6-yang sedang mengalami alahan/batuk/selesema/kahak
7-yang ingin kekal sihat, cergas dan cerdas!



Sesuai dari 1 tahun - 12 tahun.

Qaseh Gold Junior - pemakanan kesihatan berasaskan pemakanan Sunnah yang bertaraf Halalan Thoyyiban (Halal Lagi Baik).

Sebagai Muslim yang sejati, pemakanan halal lagi baik adalah panduan amat baik untuk kita amalkan setiap hari untuk mendapat keberkatan daripada rezeki yang Allah kurniakan dan mendapat kesihatan terbaik. Insya-Allah.




harga : RM60, 430ml



Aturan pengambilan :

1 kali pagi sebelum sarapan, dan 1 kali malam sebelum tidur


sukatannya -

1-3thn : 2.5ml (satu sudu kecil)
4-6thn : 5ml
6thn ke atas : 10-20ml


Inshaa allah, nanti saya kongsikan pengalaman anak-anak saya amalkan Qaseh Gold Junior ini.



Hubungi saya untuk mengetahui lebih lanjut.

awatif mohd ali
telefon/sms /whatssap : 019-2399079


No comments: